Alimentația benefică vederii

Deși toată lumea este convisa , pentru a avea o vedere bună, morcovii sunt cele mai bune alimente, vei fi surprins  descoperi cât de multe alte beneficii stau ascunse într-o multitudine de produse ce ni le pune la dispoziție natura.

Cele mai importante alimente care mențin o sănătate oculară puternică și previn apariția bolilor degenerative sunt cele care conțîn antioxidanți – vitaminele A, C, E, carotenoizi (luteină, zeaxantina, betacaroten), acizi grași esențiali, dar și minerale (zinc, cupru, magneziu, crom).

Fructele de pădure (afine, coacăze, mure, zmeură), dar și strugurii închiși la culoare (inclusiv vinul roșuconțin o mare cantitate de antioxidanți (antocianozide), cu rol în prevenirea apariției degenerescenței maculare legate de vârstă și a cataractei. Rolul acestor fructe este cunoscut și în adaptarea la întunericcreșterea capacității de efort vizual și adaptarea la schimbările locale date de miopie.

Frunzele verzi (spanac, salată, kale, pătrunjel), precum și broccoli sau ardeii grași conțin luteină și zeaxantina (pigmenții maculari care protejează retina de acțiunea distrugătoare a luminii albastre și a radiațiilor ultraviolete). Mai contin și vitamin C, precum și coenzima Q10, recomandată în glaucom, cataractă sau retinopatie diabetică.

Roșiilecitricelemorcovii sau dovleceii conțin, pe lângă vitaminele A, C, E, și carotenoizi, tot cu rol antioxidant. Fructele și legumele galbene, portocalii sau roșii sunt adevărate protectoare ale retinei și sunt indicate a fi consumate în sindromul de ochi uscat sau în cataractă.

Nucile (fistic, migdale, nuci românești), semințele (dovleac, floarea soarelui, in), avocado și uleiurile vegetale (măslinesunt surse importante de acizi grași esențiali și trebuie consumate în fiecare zi, cu măsurăPregătește de dimineață un pumn mic de nuci crude, puse la înmuiat în apă filtrată, pe care  le mănânci searaînainte de culcare. Peste noapte, corpul tău va folosi acizii grași în diverse procese reparatorii care au loc în somn.

Ouăle și peștele (în special cel gras) – vin și ele cu un aport de acizi grași și aminoacizi necesare menținerii unei vederi sănătoase.

Așadardacă vrei o vedere sănătoasăprofită de de tot ceea ce este crud în natură – legume și fructe de sezon! Pe lângă ochii tăiîți va mulțumi întregul organism pentru influxul de vitamine și antioxidanți pe care îl aduci în alimentația care, nu întotdeauna este cea mai bună variantă aleasă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.